Thursday, 16 October 2014

Gambar budak muda dan awek bertudung bercium tersebar di alam maya

Malas nk cita.. Budak2 sekarang ni Macam Da Melampau...
tegok sendri kat bawah ni...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Haa.. apa komen anda selaku ibu bapa?? runtuhnya akhlak remaja zaman sekarang ni, dengan patung pun sanggup nak beromen. Astagafirullah! 

diharap ibubapa sentiasa berhati-hati dengan tingkalaku anak-anak zaman sekarang ni, dengan kepesatan teknologi IT kini, remaja kini semakin terdedah dengan pelbagai pengaruh dan gejala yang tidak sihat menerusi internet. Okey, Penulis nak chow dulu, peace!

Thursday, 18 September 2014

Kisah Cikgu STRESS dengan PELAJAR apabila sentuh bab POLITIK dalam kelas..!!


Gambar Hiasan Sahaja 
PELAJAR DAN CIKGU....BERPISAH TIADA!!!
alkisahnya.....
situasi berlaku di dlm kelas..
*cikgu masuk kelas...
...
Murid : Selamat pagi, Cikgu.
Cikgu : (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja?
Petang dan malam awak doakan saya tak selamat?
Murid : Selamat pagi, petang dan malam Cikgu!
Cikgu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh
orang! Kata selamat sejahtera! Senang dan penuh
bermakna.Lagipun ucapan ini meliputi semua
masa dan keadaan.
Murid : Selamat sejahtera Cikgu!
Cikgu : Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik.
Hari ini Cikgu nak uji kamu semua tentang perkataan
berlawan. Bila Cikgu sebutkan perkataannya,
kamu semua mesti menjawab dengan cepat, lawan bagi
perkataan-perkataan itu, faham?
Murid : Faham, Cikgu!
Cikgu : Saya tak mahu ada apa-apa gangguan.
Murid : (senyap)
Cikgu : Pandai!
Murid : Bodoh!
Cikgu : Tinggi!
Murid : Rendah!
Cikgu : Jauh!
Murid : Dekat!
Cikgu : Keadilan!
Murid : UMNO!
Cikgu : Salah!
Murid : Betul!
Cikgu : Bodoh!
Murid : Pandai!
Cikgu : Bukan!
Murid : Ya!
Cikgu : Oh Tuhan!
Murid : Oh Hamba!
Cikgu : Dengar ini!
Murid : Dengar itu!
Cikgu : Diam!
Murid : Bising!
Cikgu : Itu bukan pertanyaan, bodoh!
Murid : Ini ialah jawapan, pandai!
Cikgu : Mati aku!
Murid : Hidup kami!
Cikgu : Rotan baru tau!
Murid : Akar lama tak tau!
Cikgu : Malas aku ajar kamu!
Murid : Rajin kami belajar Cikgu!
Cikgu : Kamu gila!
Murid : Kami siuman!
Cikgu : Cukup! Cukup!
Murid : Kurang! Kurang!
Cikgu : Sudah! Sudah!
Murid : Belum! Belum!
Cikgu : Mengapa kamu semua bodoh sangat?
Murid : Sebab saya seorang pandai!
Cikgu : Oh! Melawan!
Murid : Oh! Mengalah!
Cikgu : Kurang ajar!
Murid : Cukup ajar!
Cikgu : Habis aku!
Murid : Kekal kami!
Cikgu : O.K. Pelajaran sudah habis!
Murid : K.O. Pelajaran belum bermula!
Cikgu : Sudah, bodoh!
Murid : Belum, pandai!
Cikgu : Berdiri!
Murid : Duduk!
Cikgu : Saya kata UMNO salah!
Murid : Kami dengar KeADILan betul!
Cikgu : Bangang kamu ni!
Murid : Cerdik kami tu!
Cikgu : Rosak!
Murid : Baik!
Cikgu : Kamu semua ditahan tengah hari ini!
Murid : Kami dilepaskan tengah malam itu!
Cikgu : (Senyap dan mengambil buku-bukunya keluar.)
kesudahan dia satu hari diaorg tak blajar..

Thursday, 28 August 2014

Edisi Malam Jumaat: Cium Kemaluan Isteri Tidak Bau Syurga

Kepada yang dah berkahwin baca keterangan ini ceramah kursus perkahwinan di masjid negeri. Dalam satu topik yang membincangkan isu adab bersama pasangan masing-masing setelah menikah. Apa yang penceramah katakan ialah sesiapa yang cium kemaluan isterinya atau suaminya..maka mereka tidak akan sekali-kali dapat bau syurga.

2

Kelihatan peserta yang datang berbisik-bisik sesama mereka.. untuk meredakan keresahan masing-masing penceramah tersebut pun berkata:

penceramah: “ada ape-ape soalan ke sebelum saya meneruskan ceramah kita pagi nih…?”

bangun seorang peserta lelaki yang bersongkok. Lagaknya seperti seorang ustad dari cara pemakaiannya…bergerak ke mic yang disediakan…

peserta: “saya ********* dari ****… merujuk kepada kenyataan ustaz tadi…berkaitan dengan hukum mencium kemaluan tidak bau syurga…”

penceramah: “iye..silakan…”

peserta: “saya belajar di ****… saya ade terbaca dalam kitab tafsir ahkam ibn arabi..mengatakan harus untuk mencium kemaluan isteri atau pasangan masing-masing cuma dari segi adab tidak berapa elok lagi pun hanya suami sahaja yang boleh buat demikian yang lain-lain tak boleh buat ustaz.. Boleh ustaz jelaskan lagi mengapa tidak boleh buat demikian dan kenapa tak boleh masuk syurga….?”

Nampak, berbezanya cara orang berfikir… Asasnya bagus peserta tersebut… Kelihatan ketika itu peserta terangguk-angguk menunjukkan dia ingin mengetahui lebih lanjut.

penceramah: “sedara jangan salam faham… Saya takde pun cakap bahawa cium kemaluan pasangan itu haram! Saya tak cakapkan… ade sapa rakam ceramah saya? Ade saya kata haram? Tak de.. saya tak kata pun tak masuk syurga… saya kata cium kemaluan isteri tak bau syurga… iyela kalau kite cium kemaluan isteri..bau kemaluan jelah…..”

Sekadar Bersantai.. Jangan ada yang terasa pulak yer.. kikiki..

Kredit kepada Blog

Wednesday, 27 August 2014

Kisah Rumah Tangga : Isteri Tak tahan digoda


SUDAH hampir setahun suaminya berkhidmat di sebuah negara di kutub utara. Tinggallah Zamira (bukan nama sebenar) bersama tiga anaknya di ibu kota meneruskan kehidupan seperti biasa. Faktor tidak biasa dengan cuaca terlalu sejuk membuatkan Zamira memilih membesarkan anak-anak di negara tercinta sahaja.

Jika sebelum ini dia hanya menjadi suri rumah sepenuh masa, Zamira juga memilih untuk bekerja bagi menghilangkan rasa bosan di rumah.

Wanita berusia 31 tahun ini akhirnya berjaya mendapatkan pekerjaan sebagai pegawai perkhidmatan pelanggan di sebuah syarikat telekomunikasi.

Anak-anaknya berusia lingkungan lima hingga lapan tahun juga sudah mula ke sekolah, dek kerana cita-cita tertangguh dahulu, Zamira turut mendaftarkan diri sebagai pelajar sambilan di sebuah universiti tempatan mengambil jurusan pentadbiran perniagaan.

Hidup Zamira memang penuh dengan aktiviti, setiap hari Isnin hingga Jumaat dari jam 8 pagi hingga 7 malam dia akan berada di pejabat.

Bila balik pula dia menguruskan kelengkapan anak-anak untuk ke sekolah esok hari dan hujung minggu pula Zamira menghadiri kelas menuntut ilmu di peringkat ijazah.

“Suami memang ada menyarankan saya memenuhi masa supaya saya tidak akan rasa bosan dan merinduinya. Memang semenjak bercinta kami

tidak pernah berenggang dan langsung tidak pernah berpisah walau untuk sehari.

“Jadi setelah suami ditugaskan ke luar negara sesuatu yang amat sukar bagi saya melepaskannya. Atas sebab itu saya disuruh suami menyambung pelajaran dan bekerja supaya ada rakan-rakan yang dapat menghiburkan hati," cerita Zamira di awal pertemuan kami.

Mujurlah juga Zamira mempunyai seorang pembantu rumah yang baik hati dan jujur jadi Zamira tidak mempunyai tekanan memikirkan keadaan rumah dan anak-anaknya di rumah.

Dek kerana jauh, suami Zamira hanya akan pulang ke tanah air kira-kira lima bulan sekali. Kerinduan Zamira dan anak-anak pada suami dilepaskan semata-mata menerusi internet atau panggilan video.

“Hampir setahun suami berkhidmat di sana saya semakin boleh mengadaptasi kehidupan tanpanya. Kalau dulu saya tidak boleh memandu, kini saya sudah berjaya memiliki lesen memandu dan suami juga membelikan saya sebuah kereta mewah semata-mata untuk menggembirakan hati saya yang berkorban menjaga anak-anak sepanjang peninggalannya ke luar negara.

“Semakin seronok saya bergaya dengan kereta dan kerjaya yang memerlukan interaksi dengan orang ramai. Hingga pada satu hari saya bertemu dengan seorang pelanggan lelaki yang berusia dalam 30 tahun. Pada awalnya hubungan sekadar pelanggan, lama-lama kami berkawan pula. Dia mengajak saya keluar minum dan tanpa ragu saya menerima pelawaan," imbas Zamira.

Biarpun sibuk dengan pelbagai aktiviti, Zamira mengakui jiwanya begitu kosong tanpa teman yang bernama lelaki. Bila semakin lama suaminya di luar negara, perasaan kebergantungan menjadi semakin nipis dan Zamira kini sungguh berdikari.

“Walaupun baru dua kali keluar minum dengan Irfan (bukan nama sebenar), saya tidak mampu menidakkan rasa hati. Saya tahu saya mula sukakannya, bukan bermakna saya mahu bercerai dengan suami,

tapi saya menganggap Irfan teman di kala sunyi semata-mata dan tidak lebih dari itu.

“Irfan bukanlah jejaka persis hero tempatan tapi bagi saya dia mempunyai daya tarikan tersendiri. Walaupun dia lebih muda dua tahun dari saya, kematangannya terserlah. Pengetahuan amnya juga luas, dari perbualan dengannya saya tahu dia seorang yang kuat membaca.

“Paling saya tertarik dengannya ialah sikapnya yang sungguh mengambil berat. Satu hari kereta saya rosak, Irfan pantas datang menghulur bantuan, perasaan saya padanya semakin hari semakin kuat hinggakan saya lebih banyak berSMS dengannya daripada suami sendiri," akui Zamira.

Dua bulan berlalu selepas mengenali Irfan, Zamira merasakan kehidupannya sungguh ceria. Jiwanya rasa seakan gadis yang baru mula mengenali erti cinta, satu perasaan yang mengujakan Zamira setiap hari dan dia bersemangat ke pejabat semata-mata untuk makan tengah hari bersama Irfan.

Tersedar dari khayalan

Kemesraannya dan Irfan menyebabkan Zamira ada terdetik di hati untuk berkahwin dengan Irfan. Dia mula merancang strategi mencari alasan berpisah dengan suami. Hinggalah pada satu hari anak sulung Zamira diserang demam denggi, betapa paniknya Zamira kerana terpaksa menguruskan anaknya di hospital seorang diri.

“Di hospital melihat begitu ramai orang sakit, sayu pula hati saya. Makin saya terharu melihat pengorbanan seorang ibu yang menjaga anak dan suami yang sakit di hospital. Begitu tabah ibu itu yang usianya seakan kakak saya sahaja. Berkongsi cerita dengan kakak tersebut, umpama menyedarkan saya daripada khayalan sendiri.

“Ketika itu saya mula mengenang kesilapan diri, betapa jauh saya terlanjur walau tidaklah sampai berdua-duaan dengan Irfan di tempat sunyi tapi saya merasa seakan besar beban dosa yang saya tanggung.

“Ketika menjaga anak di hospital, Irfan ada beberapa kali menghubungi tapi saya tiada hati untuk menjawabnya. Kepada suami saya adukan kegusaran hati tentang anak yang sakit dan akhirnya saya sedar kekhilafan diri.

“Saya mengelak berhubung dengan Irfan dan akhirnya saya memilih untuk berhenti kerja. Saya menukar nombor telefon dan memutuskan hubungan dengan Irfan walaupun di laman sosial. Sementara menunggu notis berhenti, anak saya juga semakin sihat dan pembantu rumah saya juga mahu berhenti kerja kerana akan bernikah.

“Bagaikan satu hikmah yang terbaik disusun yang maha pencipta, saya akhirnya kembali kepada fitrah seorang isteri. Biarpun sudah berhenti kerja dan menguruskan rumah tangga saya rasa puas kerana dapat berbakti untuk suami.

“Suami saya tidak pernah mengetahui tentang apa yang telah terjadi dan menerima keputusan saya dengan hati terbuka, itulah yang terbaik untuk kami," ujarnya mengakhiri bicara.

Friday, 22 August 2014

Mee Bandung Siap...2 Ada telor, 2 Tak Ada Telor...!!!


Bidin diam2 membuat hubungan sulit dgn pembantu rumah mereka Sumarti yg berasal dari Bandung. Satu hari Sumarti memberi tahu Bidin diri nya hamil. Dgn cepat Bidin menyuruh Sumarti pulang ka Bandung utk melahirkan anak mereka.

Bidin menyuruh Sumarti mengirim poskad apabila anak itu lahir dgn kata2 "Mee Bandung siap". Bidin berjanji akan mengirim wang saraan anak itu tiap bulan sehingga mencapai 18 tahun.

Selang 9 bulan, pulang dari ofis isteri Bidin Aishah cepat mendapatkan Bidin & berkata "abg, abg dpt poskad. Tapi pelik bunyi nya saya pun tak faham!".

"Takpa, bagi biar abg tengok" kata Bidin konfiden...beberapa saat membaca muka Bidin jadi hijau, kemudian pucat terus biru langsung terus jatuh pengsan!!!

Poskad itu berbunyi " Mee Bandung 4 siap! 2 ada telor 2 tak ada telor! Tolong kirim kuah nya lebih!!.....

Friday, 15 August 2014

Kisah SUAMI yang "TERTEKAN" !!!!

Jgn 'tertekan'....tk jd mcm ni...

Sedih saya baca kisah ini
Release tension sikit

KISAH SUAMI YANG TERTEKAN

ISTERI: Kenapa abang call?

SUAMI: Abang tertekan.

ISTERI: Abang ok?? Abang ada
masalah apa? Citer la kat saya...

SUAMI: ??? Saya tertekan jer...
Mana ada masalah apa-apa...

ISTERI: Kalau abang ada masalah
cerita laa....

SUAMI: Masalah apa nye... Saya
ok jer... Saya cuma tertekan
jer...

ISTERI: Ye la... Kalau abang
tertekan.. abang kena cerita kat
saya...

SUAMI: Adoii… Tertekan pun kena
cerita ke? Masa keluarkan telefon
dari poket, saya tertekan nombor
telefon awak , saya dah cakap
‘TERTEKAN’ tapi awak tak faham-
faham…ni yg buat aku betul2 tertekan ni!!

ISTERI: Laaaa...

Sunday, 20 July 2014

Kantoi “Check In” Masjid Ketika Bulan Puasa Dengan Gadis Gadis Cantik

Mat Luthfi Kantoi “Check In” Masjid Ketika Bulan Puasa Dengan Gadis Gadis Cantik



Sudah lama kita tidak dihiburkan dengan video Mat Luthfi. Tapi tidak hari ini kerana Mat sudah mengeluarkan video baru yang berkaitan dengan Ramadan.

Dalam video ini antara yang dibincangkan adalah berapa rakaat solat Terawih yang perlu dibuat. Bukan setakat itu saja, pemilihan imam solat terawih juga menjadi point kepada Mat untuk membuatkan kami ketawa.

Antara lain yang menarik perhatian kami ialah topik “Girls be like…”. Kalau kita lihat di laman sosial sekarang, masuk saja bulan Ramadan, kita akan dapat lihat anak anak gadis, perempuan, makwe mahupun awek berselfie setiap kali ambil wuduk, mahu solat, selepas solat dan lain lain amal ibadah. Dan Mat Luthfi persembahkan dalam videonya dengan sangat kelakar.

Kami cadangkan anda tonton video Mat selepas berbuka kerana kami takut terbatal puasa ketawa melampau. Layan!

Wednesday, 14 May 2014

Kisah Pesawat N25 yang di bawa MAT SAID buat Air Turn Back


INI SERIES LAWAK... Air Turn Back by Bukit Besi Airways..Pesawat N25 Bukit Besi Airways penerbangan dari Lapangan Terbang Barisan Nasional menuju ke Lapangan Terbang Bebas yang semalam gagal dikesan radar, berjaya dicerap kembali oleh radar malam ini setelah mendapat bantuan dari Satelit NajibSat.. 

Pesawat dikesan telah membuat `Air Turn Back` menuju kembali ke Lapangan Terbang Barisan Nasional dan tidak menuju ke Lapangan Terbang Bebas. Dikhabarkan bahawa Satelit NajibSat akan membayar bonus kerana kecekapan juruterbang melakukan Air Turn Back dengan sempurna. Pesawat dipandu oleh juruterbang Kapten Roslee Daud (Seli Dayok) 

Sementara itu, 2 lagi pesawat Kijal Airlines dan Air Ajil yang masing-masing dipandu oleh Kapten Ahmad Said dan Kapten Ghazali Taib masih gagal dikesan oleh Satelit NajibSat dan dirasakan sudah berakhir di Selatan Lautan Bebas Dalam perkembangan lain, 3 pesawat lain yang dijangka akan berlepas dari Lapangan Terbang Barisan Nasional menuju ke Lapangan Terbang Bebas dalam masa terdekat telah diberi kata dua oleh Satelit NajibSat untuk tidak berbuat demikian.

 Bayaran pampasan akan dibuat oleh Takaful Rosmah Insurance jika pesawat tidak berlepas ke Lapangan Terbang Bebas..

Wednesday, 7 May 2014

Dari Mata Suami : Isteri & Girlfriend

PERBEZAAN ANTARA ISTERI DAN
GIRLFRIEND PADA PANDANGAN
SEORANG SUAMI

Isteri macam tv, girlfriend macam
handphone.

Dirumah tengok tv,
pergi keluar bawak handphone.

Takde duit jual tv, ada duit beli
handphone baru.

Kadang-kadang seronok tengok
tv, tapi selalunya masa banyak
habis main handphone.

Tv percuma sepanjang hayat, tapi
handphone kalau tak bayar servis
line, talian akan ditamatkan serta
merta.

Tv saiznya besar, berat dan
buruk, tapi Hp cute, comel,
ramping dan banyak butang
boleh picit dan boleh dibawa ke
mana-mana pada bila-bila masa
saja.

Kos penyelengaraan tv murah aje,
lagipun jarang rosak, tapi Hp..
mak oii.. mahalnya selalu
meragam plak tu.

HP bila kita bercakap dgn dia...
dia jawab semula....
TV asyik nak kita dengar je dia cakap...

Yang sadisnya Tv ada remote
control, tapi Hp takde.

Cuma satu je kelebihan Tv, takde
virus. Tapi Hp sekali kena virus
habislah!

JADI.. JANGAN PENING KEPALA,
PILIHLAH TV ANDA.. KALAU
BOLEH YANG PLASMALAH YA...

Wednesday, 16 April 2014

Tok Kadi tanya Pengantin WAT SEKS dok..??

http://www1.pcmag.com/media/images/369471-whatsapp-logo.jpg?thumb=y

WAT SEKS.. Lawok Ni...

Sebelum akad nikoh. Tok kadi ngesohke name ic pengateng laki.

Kodi kato nok tanye soklang skek. Pengateng laki debo doh ni.

Kodi: Lame dah kenaa hok puang ni?

Pengantin: Dlm 2 tahun lebih

Kodi: Hoo molek la.. Mesti gi dating sokmo ni dok?

Pengantjn: Kdg2 je Tok, dia dok tengganu saya dok KL

Kodi: Doh tok jupe, org muda leni org ngorat 'wat sek' sokmo la ni

*terangkat punggung pengantin & wali dengor soklang tu*

Pengantin: Mana ada Tok, harang tu!

Kodi: Bakpe harangnyo, kang ada niat nok nikoh. 'Wak sek' la. Barang percume!

Wali: Hoi! Mung tok kodi jgn wat aib anak natu aku gitu depang orang rama ning!!!!

Kodi: Ce wat mari tipong mung aku nak cek

Pengantin: Tipong saya ikut suka sayala nak save mende pung!

Wali: Wi la awang weh kalu mu rasa mu dok wat

***ketor tgn pengantin bg fon ke kodi, muko meroh merang doh***

Kodi: Doh ni fail natang mende?! 'Wat sek' le ning ke org panggil mende gining?

***wali cepat2 bangun gi tgok, pengantin pun sama naik, saksi berjerabat atas belakang***

Ramai2 pakat kata "Ooooooo.... WHATSAPP!!!!!!

Saturday, 5 April 2014

[GEMPAR] Air Kelapa Boleh Menggantikan PETROL Dalam Kecemasan..!!!

http://www.thestar.com.my/~/media/Images/TSOL/Photos-Gallery/Nation/2014/03/12/power%20bomoh.ashx/

Satu lagi prestasi yg patut diberikan penghargaan untuk pereka enjin dan jurutera yang berhasil menemukan bahan bakar pengganti kepada petrol dengan hanya berbekal bahan asas daripada air kelapa.

caranya pun relatif mudah :

1. Tuangkan air kelapa ke dalam botol kemudian diamkan sekitar 2 jam.

2. Masukan botol ke dalam beg & tutup rapat @ hindarkan dari sinar matahari kerana sinar matahari akan merosakkan molekul air kelapa tersebut.

3. Hidupkan motor anda & bergeraklah seperti biasa hingga anda kehabisan petrol yang ada di dalam tangki. Tetapi usah risau, anda sudah bersedia dengan bekalan bahan bakar yang baru.

4. Pada saat petrol anda habis, gunakan air kelapa yg sudah disiapkan tadi untuk anda minum, kemudian
tolak@doronglah motor anda sampai stesen minyak terdekat. 

Badan sehat..., petrol pun jimat.

Selamat mencoba...

Monday, 31 March 2014

Bro, kau tahu tak kenapa ummat Islam dekat Malaysia ni tak bangkit-bangkit?



Bro, kau tahu tak kenapa ummat Islam dekat Malaysia ni tak bangkit-bangkit?

Aku tahu.

Sebab kita kekurangan lelaki bro.

Lelaki?

Bukan lelaki ramai ke?

Tak, maksud aku, Lelaki sejati! Lelaki perwira! Satu dalam seribu pun belum tentu boleh jumpa. Kau lupa ke apa Imam Hassan Al Banna kata?

"Lelaki perwira adalah rahsia hidup sesebuah bangsa dan menjadi faktor utama yang menentukan kebangkitan mereka. 

Sejarah manusia sebenarnya adalah sejarah kelahiran lelaki-lelaki yang berketerampilan dan memiliki jiwa serta kemahuan yang tinggi. 

Kekuatan atau kelemahan sesebuah bangsa diukur sejauhmana bangsa ini mampu melahirkan lelaki-lelaki yang memiliki sifat keperwiraan yang sebenar"


Sunday, 30 March 2014

GEMPAR !!! CIA kesan maklumat terbaru di Malaysia


Puteraberjaya - Pihak CIA yg turut terlibat dalam pencarian MH370 benar2 terkejut apabila satelit mereka mencerap suatu penemuan baru di Utara Tanah Air Malaysia.

Akibatnya CIA telah mengklasifikasikan tiga negeri di Utara semenanjung, iaitu negeri Kedah, Pulau Pinang dan Perlis sebagai negeri tercangih dan berpotensi dijadikan hub teknologi tinggi.

Ini disebabkan pihak CIA mendapati rata2 rakyat di negeri2 tersebut sering berbicara tentang teknologi satelit atau sebutan ringkasnya SAT contohnya .... maiSAT, SATlagi, dudukSAT ... dan TungguSAT.

Ketiga-tiga negeri ini juga dipercayai turut berkongsi menggunakan satelit mereka sendiri yg dipanggil SATno ... kerana pihak CIA mendapati ayat ini amat kerap digunakan diketiga negeri2 tersebut... 


Sekian harap maklum...:)

Sunday, 23 March 2014

Apabila 2 hantu bersembang...!!!

http://dinmerican.files.wordpress.com/2011/07/hantu-raya-hantu1.jpg

Tersebutlah kisah dua orang hantu. Mereka ni baru bertemu lalu mereka pun berborakla untuk mengisi masa lapang kehidupan mereka sebagai hantu. Sepanjang perbualan mereka, Hantu B ni tak habis-habis menggigil. Lalu, Hantu A yang kehairanan ni pun bertanya,

"Apsal kau ni asyik menggigil je?"

"Oh..cara aku mati dulu teruk..aku mati dalam peti ais...sejuk!!" Jawab Hantu B sambil menggigil lagi.

"Ooo..kesian... aku dulu mati sebab heart attack." Kata Hantu A ramah.

"Kau memang sakit jantung kronik ye? Apsal ko tak gi buat operation? Kalau tak, sure kau tengah lepak-lepak ngan family kau sekarang." Balas Hantu B.

"Dah,aku dah buat dah !In fact mase aku mati tu, aku in recovery. Panjang ceritanya..." jawab Hantu A sayu.

"Ceritala sikit..Sambil-sambil lepak nih.."

"Camni..Aku syak isteri aku main kayu tiga ngan aku. So this one day, aku ingat nak perangkap la isteri aku..Aku pura-pura gi keje tapi actually aku park keta aku kat simpang hujung umah aku je. Seperti yang aku syak, masuk sebuah keta kat carpark umah aku. Aku rilex dulu sebab nak carik mase sesuai tangkap diorang."

"So, ko dapatla tangkap diorang?" tanya Hantu B penuh minat.

"Tak. Aku cume jumpe isteri aku je kat dalam bilik. Yang aku heran, mase aku masuk umah tu, aku nampak ade kasut laki kat pintu umah aku. Aku tanye isteri aku tapi die takmo jawab. So aku pun lari-lari sekeliling umah aku nak carik jantan tuh. Abis sume bilik aku carik tapi takde pun.. Last-last, sebab aku penat sangat berlari carik jantan tuh, aku pun jatuh pengsan sebab heart attack. And aku tak sangka aku mati lak..." kata Hantu A mengakhiri ceritanya dengan kesedihan.

Hantu B terdiam mendengarkan cerita Hantu A. Selepas beberapa ketika, Hantu B berkata,

"Kenapa kau tak check kat dalam peti sejuk? Kalau kau check kat situ, sure kita berdua still hidup lagi."

-ENCIK MIMPI-

Saturday, 15 March 2014

Apabila F22 Hornet & 2 MIG29s tak dapat kejar pesawat...

INFO TERKINI......

NASA membuat kenyataan hari ini' satelit tcanggih beliau tlh berjaya mengesan objek bergerak dgn kelajuan 895kmh merentaai lautan pasifik awal mlm tadi... objek tersebut disyaki sebuah pesawat dan ia tiada transponden atau pendaftaran data dari pesawat tersebut.

berikutan itu USA mengerahkan 2 F22 Hornet dan 2 Mig29s memintas serta mengiringi pesawat itu yg dijsangkai pesawat MH370 yg hlg dari semua radar tetapi apabila 4 pesawat pejuang cuba menghampiri jarak 300 mtr dari belakang tiba tiba pesawat aneh itu memecut dgn kelajuan 1200 kmh' 4 pesawat pejuang tdk dpt menghampiri malah apantah lagi utk memintas.

Pihak NASA dan USA meminta bantuan dari RUSSIA mengesan melalui satelit SOVIET S.U-10 utk mengenal pasti apakah ianya MH370 ? setelah dikesan oleh pihak RUSSIA dan di amati gbr satelit S.U-10 oleh ramai pkr saintis dunia' ia adalah pesawat TIKAR TERBANG 3 RAJA BOMOH MALAYSIA..... 

3 bomoh ala laksmana DOREMI


Jom jalan2 di : http://relaxsat.blogspot.com/

Sunday, 2 March 2014

Monyet adik baru mula tumbuh bulu , kalau monyet kakak sudah selalu makan PISANG!!

http://khairierahman.files.wordpress.com/2008/11/roselyn_sanchez-2.jpg
Seorang anak perempuan dari sebuah keluarga yang semakin dewasa menjadi keliru apabila menyedari kemaluannya ditumbuhi bulu walaupun hanya beberapa helai sahaja lalu ia terus berjumpa ibunya dan bertanya mengenai perkara itu. Lalu si ibu dengan tenangnya memberitahunya supaya tidak susah hati dan menerangkan " jangan risau kerana semua wanita juga mengalami perkara yang sama. Tempat yang tumbuh bulu itu dipanggil monyet , jadi tiada masalah kan jika monyet mempunyai bulu " .

Dia pun menjadi lega mendengar penjelasan dari ibunya...

Di saat makan malam bersama kakaknya yang berusia 15 tahun beserta ibunya dia lalu cuba memberitahu perkara itu kepada kakaknya.

"Kakak mesti tidak tahu lagi yang monyet adik sudah tumbuh bulu? " Si kakak yang sedang menghayati nasi beserta lauk pauk yang sedap² terasa terganggu lalu berkata " Kakak kan lebih tua dari adik! ".

Ibu kedua adik beradik itu tersenyum mendengar perbualan kedua anak perempuannya manakala si adik yang merasa kakaknya tidak mengendahkannya terus cuba untuk menarik perhatian kakaknya lalu berkata " walaupun kakak lebih tua dari adik tapi monyet adik sudah tumbuh bulu, monyet kakak belum tentu tumbuh bulu " .

Lalu si kakak dengan ayam gorengnya masih tangan terus memalingkan muka ke arah adiknya dan berkata " Monyet adik baru mula tumbuh bulu , kalau monyet kakak sudah selalu makan PISANG!!! "

Thursday, 20 February 2014

Apabila isteri cemburu pada suami...


Seorang isteri ingin menghubungi suaminya, tetapi telefonnya tidak berkredit lalu menyuruh anak lelakinya menyampaikan mesej penting kepada si suami yang sedang bekerja di site.

Selepes si anak membuat panggilan, si anak memberitahu ibunya seorang perempuan lain yang menjawab pesanan telefon. Walaupun sudah berkali-kali si anak menelefon, tetap perempuan itu juga yang menjawab.

Si isteri pun dengan marahnya menunggu kepulangan suami dari kerja di depan pintu rumah. Sesampainya suami, si isteri membelasah habis-habisan si suami kerana perlakuan curangnya.

Habis berkumpul jiran tetangga di depan rumah untuk melihat drama petang itu. Si isteri menyuruh anaknya memberitahu semua orang apa yang dikatakan oleh perempuan di talian tadi.

Si anak pun cakap "Harap maaf, nombor yang anda dail berada di luar kawasan liputan. Sila cuba sebentar lagi".

Tuesday, 18 February 2014

Apabila mat rempit mengambil kesempatan perempuan cun nak bunuh diri

TERKINI BUNUH DIRI!

Sekumpulan mat rempit ternampak sorang perempuan cun berdiri di tengah jambatan seperti nak bunuh diri. Diorang pun parking la motor diorang kat tepi dan cuba nak menolong.

Leader diorang menghampiri perempuan cun itu dan bertanya, "Apa yg saudari cuba buat ni?"

"Saya nak bunuh diri", perempuan cun itu berkata.

Leader tak nak melepaskan peluang untuk mengambil kesempatan, jadi dia bertanya, "Saya tak dapat nak menghalang saudari, tapi memandangkan saudari dah nekad, apa kata saudari beri saya satu ciuman selamat tinggal?"

So pompuan cun itu pun bagi la french kiss yang kaw-kaw kat leader tu.

Dah siap cium, leader berkata, " Wow, best giler ciuman tu. Kenapa saudari nak bunuh diri?"

?
?
?
?
?
?
?
?
?
?

"Mak ayah saya tak suka saya berpakaian seperti perempuan".

Kisah bercuti di Genting Highland dengan pakej main pakai gelang..!!

http://images.yuktravel.com/images/upload/products/images/MYGTBHFIRO01.jpg

Seorg ayah niat bercuti dengan anak dan isterinya di genting.. dia telefon ke hotel di genting highland...

Ayah: saya nak sewa bilik satu mlm..berapa ringgit??

Hotel: satu malam rm 300 tetapi kalau nak main.. kena bayar lain...

Ayah: knp saya nak bayar kalau nak main?? Sy pergi dgn isteri sekali.

Hotel: memang kat sini mcm tu encik.. kalau bilik saje rm300.. kalau nak main..kena bayar lain.. walaupun dengan isteri encik...

Ayah: mcm mana awak tahu saya main ke tak...

Hotel: selepas encik bayar.. sebelum masuk..kita pakaikan gelang dulu...

Ayah: awak ingat saya tak mampu ke sampai nak pakaikan GELANG???

Hotel: bukan mcm tu encik.. bila dah pakai gelang.. encik dah bebas main berapa kali pun dalam sehari...

Ayah: saya nak main brapa kali pun..ikut suka hati saya la...

Hotel: maafkan saya encik.. tapi kita ada pakej family.. ibubapa... anak bleh main sekali..hanya sekali bayar sahaja...

Ayah: WOIIIIII!! ANAK AKU BARU 5 TAHUN LA!!...

Hotel: Oo... 5 tahun bleh main free.. Tak pyh pakai gelang...

Ayah: kurang ajar... ( terus letak telefon)

Friday, 7 February 2014

Kisah si penjual mangga dengan pembeli..!!


http://1.bp.blogspot.com/-4fF2hoVjWTs/UHZjnaML0UI/AAAAAAAAAkI/P3VU8PXF_eY/s1600/khasiat%2Bbuah%2Bmangga.jpg
Pada suatu hari ada seorang pembeli yang sedang tawar-menawar dengan seorang penjual buah mangga.

Pembeli : "Bang, berapa harga mangga ni?"

Peniaga : "RM7 sekilo!"

Pembeli : "Amboi, mahalnye... RM5 sudah la!?"

Peniaga : "Tak boleh dik, harganya dah cukup murah tu!"

Pembeli : "Kalau tak manis, macam mana bang?"

Peniaga : "Kalau tak manis, tak payah bayar!"

Pembeli : "Kalau macam tu, bagi saya yang tak manis 10 kilo!"

Peniaga : "#$%@%&%????...

Kisah Mat Kentut

Ketika mesyuarat sedang berlangsung antara para guru dan guru besar, tiba2 terdengar bunyi "phooooott" disusuli aroma yg kurang enak. 

Lalu para guru masing masing memberikan komen;

Guru maths: hmmm..sesuatu yg tidak boleh didarab namun baunya boleh dibahagi-bahagi.."

Guru muzik: "wahh...bunyi nadanya terletak pada chord c major"

Guru fizik: "itu lah sebenarnya inner power, tenaga yg digunakan sedikit shj, namun hasilnya luar biasa"

Guru biologi : "begitulah cara makhluk hidup meneruskan hidupnya"

Guru agama :"ini la salah satu penyebab batalnya wuduk".

Guru geografi : "kedudukannya mengikut arah mata angin"

Guru kaunseling: "perilaku ini x selari dengan perilaku manusia yg bertamadun"

Guru bahasa : " perkataannya boleh ditulis, tapi aromanya tak dapat diungkapkan dengan kata2"

Guru sejarah : "salah satu penyebab berlakunya perang mulut"

Guru besar : "sememangnya saya yang kentut...besar betulkah  masalahnya???"

Sunday, 19 January 2014

Apabil YOUTUBE, GOOGLE, FACEBOOK, SKYPE, INTERNATE bersembang satu sama lain..!!


YOUTUBE : aku ada semua benda yang orang nak tengok .

GOOGLE : aku ada semua benda yang orang nak cari .

FACEBOOK : aku boleh buat orang kenal sesame sendiri .

SKYPE : aku boleh bagi orangg call di seluruh dunia.

INTERNET : tanpa aku , korang semua tak ade tahu .

ELEKTRIK : kau pon samea INTERNET , tak ade aku , kau macam boleh hidup .

PEKERJA ELEKTRIK : korang boleh diam tak ? kang aku tak betol kan tiang elektrik niey , semua hilang .

Friday, 17 January 2014

Mak Bedah nak GULINGKAN KERAJAAN.

Kai Serizawa


AMRAN masuk ke sebuah kedai runcit untuk membeli shampoo. Ketika itu, Pak Abu pemilik kedai sedang menonton siaran Buletin Utama, TV3 di kaunter kedai.

Sedang Amran memilih shampoo, tiba² kedengaran suara orang bertengkar. Rupanya Pak Abu sedang memarahi, kemudian menghalau seorang makcik.

Amran terkejut kerana dia kenal benar makcik itu, itu Mak Bedah, jiran sebelah rumahnya. Amran lantas berlari mendapatkan Mak Bedah.

Amran: Apa yang berlaku Mak Bedah? Kenapa Pak Abu halau Mak Bedah tadi?

Mak Bedah: Mak Bedah nak beli kicap Cap Kipas Udang, harga mahal sangat RM10, Mak Bedah tanya dengan Pak Abu boleh kurang tak? Terus dia halau...

Amran: Eh takkan mintak turun harga kicap pun kena halau?

Mak Bedah: Betul! Dia kata kalau Mak Bedah tak keluar dari kedai dia, dia nak telefon Polis!

Amran: Eh, takkanlah sampai nak report polis sebab minta turunkan harga barang? Dia nak buat report atas kesalahan apa?

Mak Bedah: Kata dia Mak Bedah nak GULINGKAN KERAJAAN.

Wednesday, 1 January 2014

Soalan Peperiksaan Bagi Kertas Soalan bab 'POLITIK'

Shamsul Iskandar Mohd Akin


Anda machai...Jom ketahui gred machai anda, cuma jawap soalan mudah dibawah:

1] 55 tahun UMNO, 90% ekonomi masih dikuasai oleh Cina. Salah siapa?
A] DAP B] UMNO

2] 55 tahun UMNO, tanah simpanan Melayu semakin kurang. Salah siapa?
A] DAP B] UMNO

3] 55 tahun UMNO, sokongan terhadap UMNO berkurangan, hanya Melayu luar bandar masih menyokong UMNO. Salah siapa?
A] DAP B] UMNO

4] 55 tahun UMNO, UMNO masih berdalih untuk laksana hudud. Salah siapa?
A] DAP B] UMNO

5] Siapa gadai Pulau Batu Puteh kepada Singapore?
A] DAP B[ UMNO

6] 55 tahun UMNO, Kenaikan kos sara hidup di Malaysia , salah siapa ?
A] DAP B] UMNO

7] 55 tahun UMNO, 90% golongan muda buta sejarah, salah siapa?
A] DAP B] UMNO.

8] 55 tahun UMNO, Melayu semakin mundur. Salah siapa ?
A] DAP B] UMNO

9] 55 tahun UMNO, 4 Negeri dapatkan kat Pakatan . Salah siapa ?
A] DAP B] UMNO

Jika semua jawapan anda A...tahniah!
Konpim anda machai Gred A....hehe